Picture
Câţi dintre voi, tinerii, doresc să-şi ia carnetul de conducere la imediata împlinire a vârstei de 18 ani? Câţi dintre cei ce au deja această minunată vârstă şi-au luat deja carnetul de conducere?
 
Numărul maşinilor creşte odată cu creşterea populaţiei.În anumite oraşe, aproape că depăşeşte numărul locuitorilor.Ciudat, nu? Mulţi ar spune că e absolut normal.

Cu siguranţă fiecare dintre noi are în cercul său de prieteni sau este chiar el un iubitor de maşini.
Dar ştie cineva că există o zi a circulaţiei fără aceste mijloace de transport?

Înainte de a răspunde la această întrebare v-aş ruga să-mi răspundeţi la o alta care mie mi se pare mai importantă :  Ştie vreunul dintre voi cât dioxid de carbon emite o maşină? 
Ei bine, puţini sunt cei care ştiu sau cărora le pasă de acest lucru.
Vă spun eu.O maşină emite în medie 150 g/Km CO2, iar, dat fiind faptul că distanţa medie parcursă pe lună este de 1000 de Km, cred că următoarele calcule sunt de prisos.

Picture
Concentraţia crescută în aer de dioxid de carbon produce efectul de seră, încălzirea globală şi degradarea stratului de ozon, toate aceste efecte afectând sănătatea noastră, a oamenilor.
 
Pentru a trage un semnal de alarmă, pentru a ne oferi oportunitatea de a respira, măcar o zi, aer curat şi pentru a face o diferenţă , în fiecare an pe data de 22 septembrie, oamenii din întreaga lume se adună pentru a marca "Ziua Internaţională a Circulaţiei fără Maşini ".

În această zi sute de oraşe îşi închid centrele de circulaţie auto, încurajând mersul pe jos sau cu bicicleta, precum şi alte forme de deplasare.
 
Evenimentul a avut ca punct de plecare Europa, mai exact Franţa anului 1998, dar, în timp, popularitatea acestuia a depăşit graniţele bătrânului continent. 

În ţara noastră, nu mai este demult un secret că, marile oraşe se confruntă cu probleme serioase de poluare şi aglomerare.
Ţine doar de noi să trăim într-un oraş mai puţin aglomerat, zgomotos sau poluat.

Aşa că, vă invit pe fiecare dintre dumneavoastră ca în această zi să lăsaţi cheile autoturismului personal acasă şi să faceţi puţină mişcare în aer liber.

                                                                                                                                              Corina Ştefania Tudorache

Flavia Radu
9/23/2013 03:20:32 am

In ceea ce priveste opinia mea personala ma pot considera o persoana iubitoare de masini; desii am aceasta pasiune, sunt constienta de efectele pe care le are un automobil in functiune in mod indirect atat asupra mea cat si asupra oamenilor din jurul meu.
E o idee super ca pentru o zii toti locuitorii Pamantului sa mearga pe jos deoarece ar fi benefic atat pentru noi (ne-am deplasa si noi pe jos putin) cat si pentru aerul pe care tot NOI il respiram. Pare o banalitate, mai ales pentru tinerii soferi insa o zi din timpul lor pretios de circulat cu masina ar putea face mult mai multe decat isi imagineaza..

Reply
Eduard
9/26/2013 04:46:31 am

De ce cred eu ca ziua circulatiei fara masini este importanta?
Pe zi ce trece omenirea devine tot mai comoda. Inca de la inceputuri am vrut sa simplificam totul. Cand a aparut televizorul nu exista telecomanda, iar apoi pentru a nu te mai deplasa mereu s-a inventat aceasta. Acum nu mai ai nevoie nici de telecomanda, poti pur si simplu sa vorbesti iar televizorul “va executa”. La fel este si in cazul mobilitatii. Lumea pur si simplu a uitat ca exista si viata fara masina. Eu personal, pentru deplasarea in oras prefer bicicleta sau mersul pe jos, fiind mult mai rapid, pentru mine cel putin. Chiar mi-ar placea sa se organizeze si in Calarasi un eveniment pentru aceasta zi, in care toata lumea de exemplu sa fie invitata la o plimbare pana la Chiciu si inapoi. De asemenea, intotdeauna trebuie sa ne gandim ca miscarea face bine organismului, intr-un fel sau altul, chiar daca efectul nu este imediat, ci in timp. Este pacat ca in oras nu ne putem bucura de parcuri mai mari, cu mai multa verdeata, iar aerul este mai mereu imbacsit de masini si de autobuzele vechi de decenii.

Reply
Amedeo
9/30/2013 06:08:12 am

Desi tema acestui eveniment de nivel european nu corespunde cu preferintele mele in ceea ce priveste deplasarea ( chiar si pe o distanta mica ), sunt de acord cu initiativa, mesajul si beneficiile pe care Ziua Internationala a circulatiei fara masini le aplica . In primul rand, aceasta implicare, de standarde europene, in viata oricarui cetatean in cauza, tinde sa transmita fiecaruia faptul ca autovehiculele reprezinta ( la momentul actual ) o buna parte din programul nostru zilnic . Astfel, am ajuns in punctul in care un procent signifiant din populatia Europei a devenit dependenta, mai mult sau mai putin, de acest mijloc de transport . In al doilea rand, acest proiect pus in aplicare are ca scop inlaturarea necesitatii respective ( in cele mai multe cazuri fiind, de fapt, inutila ) si incurajarea cetateanului in abordarea mersului pe jos sau a mijloacelor de transport auxiliare . Consider ca aceasta idee este extrem de interesanta si benefica atat pt mediu/natura etc., cat si pt organismul nostru, ameliorand poluarea si sustinand ( poate chiar amplificand ) nivelul de sanatate al cetateanului ( depunerea de efort, in cantitati rezonabile, fiind favorabila mentinerii in forma si dezvoltarii pe plan fizic si psihic ) .

Reply

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.